fredag, februari 08, 2019

Inspirerad av tyskan

Fredag kväll och jag är trött. Kan jag gå och lägga mej före klockan 21?
Har haft en ovanligt lång dag på jobbet, då ett diskussionsmöte drog ut på tiden. Vad vi kom fram till? Lite oklart, men strunt nu i det.

De två yngsta sönerna gav en fin start på veckoslutet, då de tog mej med till grannkommunen på pizza. Det är ju som sagt fredag idag och då ska man äta pizza, eller hur? Det är länge sedan jag har ätit pizza senast, så det var ju på tiden.
Det var riktigt gott och sällskapet var det bästa. Sedan var vi ännu iväg till min hulda moder, som bjöd på farliga burkar! Tack för det!

I fredags för en vecka sedan då jag veckohandlade hoppade två tidningar i min kundvagn.
Inte illa med favoritsockor och diverse accessoarer. De här är översatta från tyska till finska. Nu gäller det då det där klassiska, hitta garn! Men schhh... säg inget åt morfar i huset, för då blir han galen. Och det vill vi ju inte, eller hur?

Inga kommentarer: