fredag, mars 15, 2019

Lite fredagsvemod

Så var det fredag igen. En vecka har rusat förbi och på det hela taget har det varit en bra vecka, bortsett då från att jag med vemod i onsdags avslutade kvällskursen i grannkommunen. Och idag avslutade jag ytterligare en kurs, den här gången i västra grannstaden. Vemodigt det med.

Jag kom hem med en så här fin present.

Och i paketet fanns en....

... flaska Chardonnay!

På baksidan av detta vackra tack-kort står det: "Tänk på oss då du 'skålar'... Vi tycker om dej!"
Så tacksam och rörd. Stort tack till kursdeltagarna! Jag saknar er redan!

Tro nu inte att det blir lediga fredagar efter detta, åh nej. Om en vecka är det möte kl. 13, följande fredag Bildningsalliansens årskongress och om tre veckor sätter jag mej på skolbänken för att fördjupa mina kunskaper i vårt nya kursdatabassystem. Ingen rast och ro här inte.
För att kursbalansen ska hålla, så startar jag två nya kortkurser nästa vecka. Spännande!

Klockan 16 idag, knackade det på vår dörr. Där stod den nästyngsta sonen med två tygkassar fulla med spännande saker. Han tog av sig ytterkläderna och finskjortan och sedan satte han igång med degen, stekte broilern (kycklingen) osv.
Hux flux hade han trollat fram två plåtar med fredagspizza. Härligt!

De här två bitarna blev kvar! Det var trevligt att samlas med sönerna och D runt matbordet. Höra hur de har haft det osv. Det är de här stunderna som gör livet värt att leva. Tack för att ni finns!

Inga kommentarer: