söndag, april 11, 2021

Rosa dockklänning

Idag kan ingen klaga på det vackra vårvädret, eller hur? Nåja, kanske nån tycker att det har blåst för hårt? Eller varit för kallt? Hur som helst, jag kom in för cirka en timme sedan. Har njutit av den vackra vårkvällen utomhus och nu blir det nog till att få i sig lite varmt te och dra yllesockorna på fötterna. 

Men först ska jag visa upp min första egenhändigt designade klänning! Visserligen endast en dockklänning, men ändå. Fäste sista garnändarna idag och sydde i knappen och prydde klänningen med det vita hjärtat.


Modell: Virkad dockklänning på frihand helt från mitt eget huvud
Garn: Bomullsrestgarn
Åtgång: 72 g
Virknål: Nr 3½

Huh, min beställning blev färdig och det i tid! Jag levererade den idag och fick godkänt, alltså en nöjd mottagare. Hur jag har virkat vet jag inte. Den ena ärmen fick jag riva upp tre gånger och ändå är jag inte riktigt nöjd. Det var liksom en hel del försök och misstag. Och nej, jag ska nog inte bli nån modedesigner i stor skala. Dockkläder är en sak för sig, men att göra kläder åt vuxna med den här försök-och-misstag-metoden tror jag inte att jag klarar av.

Önskar er alla en riktigt bra start på den nya veckan.


Inga kommentarer: