torsdag, januari 10, 2019

Stickåret 2018

Idag har jag (o)roat mej genom att titta in i en handarbetes Facebookgrupp med över 51 000 medlemmar. Det skulle jag inte ha gjort, för nu sitter jag här grön av avund. Jag vill ju också, men... det liksom inte blir till någonting med mej. Jag måste väl skärpa mej och sluta starta nya projekt hela tiden, annars får jag ju aldrig någonting färdigt.

Stickåret 2018 var alltså bedrövligt för min del:
Antal färdiga projekt 23 st
Antal ofärdiga projekt (UFO) 8 st
Garnåtgång 2 968 g
Ökning i garnlagret 4 610 g

Huuu! Jag skäms riktigt och nu är skammen offentlig! Det måste bli en skärpning detta år, inte sant? Alternativt, så måste jag strunta i statistiken.

Julens drottning blommar ännu intensivt hos oss. Den har dessutom kvar två knoppar. Härligt! Men vad ska man göra med den sen när den har blommat färdigt? Får jag den att blomma på nytt till årets jul?

Ett stort tack till morfar i husets systersöner för den fina julblomman!

Inga kommentarer: