måndag, augusti 15, 2011

Garnåtgång i juni 2011

Varning utfärdas: OM du inte är garnoman såsom undertecknad, gör du bäst i att hoppa över det här inlägget. Varningen är minsann befogad för till och med jag kommer att förlora nattsömnen. Det har sina sidor att komma ut ur garderoben och ärligt räkna och rapportera garnlagret i offentligheten. Idag när regnfyllda moln belägrat himlen har jag passat på att uppdatera min garntabell och det ser definitivt inte bra ut om jag tänker i kilon. Det är för stort och för tjockt.
MEN en bra sak efter dagens inventering är i varje fall att nu kan jag igen planera nya projekt utan besvär när exceltabellen är up-to-date. Tidigare var jag tvungen att som en alkoholist smyga runt i huset och leta efter gömda garnkassar.
 
Ungefär 100 gram kan min nuvarande invägning kasta på för jag hittar inte ett 100 grams nystan med Puro Batik. Är osäker på om jag gett bort det eller om det har fastnat i något UFO-projekt

Eftersom jag deltog i det där KYH-projektet i juni blev inte mycket färdigt, men nog påbörjat:
Använt inalles:  181 g

Donerat garn:    400 g
Gjort av med:    581 g

Inhandlat:
Slutförsäljning                 5300 g
Loppis                               562 g
Inhandlat inalles           5862 g

Erhållit garn:
Garn och te-byte nr 7             150 g
Flip Flop av mamma               500 g
Erhållit inalles                       650 g

Garnlagret:
Ingående saldo från maj                         8482 g
+ i juni                                                    5931  g
Garnlagret totalt:                               14 413 g



6 kommentarer:

Bettan sa...

Hoppsan då..det ökar visst mycket!!! Nåväl, du hittar säkert på nåt fint att sticka eller virka nu under hösten/vintern, så till våren får du nog börja köpa lite nytt igen.... själv vågar jag inte ha koll på in och ut gång av farnet...jag sticka på det jag har och "glömmer" bort nåt om jag behöver nåt nytt och roligare...(fy på mej). Kram sytanten

Inge sa...

Låter klokt att glömma bort, så gjorde jag med tidigare, men tänkte att i år skulle jag vara lite ordentligare. Vad jag däremot INTE hade räknat med var att:
- jag skulle vara så mycket omkring och hitta spännande garn och affärer,
- loppiset i stan skulle förnyas och bli så innehållsrikt,
- min mamma också skulle drabbas av garnhysteri
- det kom ett helt oemotståndligt tillfälle med -50% invid den lokala mataffären

Å andra sidan kan det ju, med tanke på prisstegringarna, vara bra att ha satt undan lite i gömman. :)

Till saken hör att jag i somras fick ett presentkort till en garnaffär, så det lär inte gå att undvika att köpa nytt innan våren för kortet är bara i kraft i ett halvårs tid. Lyckliga, lyckliga mig, som kan köpa garn utan pengar!

Birgitta sa...

Vad trevligt att garnförrådet ökar. Då har du mycket att gosa med. Jag skulle aldrig våga väga allt mitt garn. För jag har alldeles för mycket garn och vill inte veta.
Ha en skön vecka.
Kram Birgitta

Inge sa...

Tack. Ja, sådär tänkte jag ju också, men i år tog jag mod till mig och började hålla koll. Tror inte att det är hälsosamt att göra så. :)

tilda sa...

Ja, jag har nog bestämt mig att aldrig börja hålla koll på garnlagret:)Men det är så roligt att följa med hur ditt lager frodas!!!H. Tilda

Inge sa...

Åh, ett synnerligen klokt beslut. Önskar att jag hade varit lika klok, men är man en galenpanna så är man.
Tänk så skönt med garnlagret, som inte ens behöver vattnas för att frodas. :) Rensning och lite luftning behöver det ju nog. Och i vinter värmer det ju skönt...