onsdag, januari 30, 2019

Riv, riv inte!

- Här får du riva ut, sa min hulda moder i fredags och föste senaste Hemmets Veckotidning (nr 5/2019) åt mitt håll över köksbordet, då vi satt och tog igen oss efter våra garninköp.
- Du river int, utropade morfar i huset och började vifta hejvilt.
- Riv du bara. Där är ändå inget viktigt bakom, sa mamma.

Där satt jag och visste inte vem jag skulle lyda. Man ska ju alltid lyda sin mamma, eller hur? Behöver man då lyssna på sin make?

Snabb som en vessla bläddrade jag i tidningen och...

... se nu! Förstås måste jag ju bara riva ut den där stickbilagan, för visst vill ju lilla M ha en sådan här fin kanintröja. Nu återstår endast den där lilla detaljen med garnet, fast det vågar jag inte ens knysta om åt morfar i huset! Kanske han har rätt och att det nog finns garn. Måste väl börja leta...

Det fanns en del annat också att sticka, bland annat den här sjalen och de fina pulsvärmarna. Tack mamma för att jag fick riva i din tidning.

Nu ska jag packa arbetsväskan, sedan äta middag och så bege mig iväg norrut till kursplatsen. Hoppas att ni alla får en lika trevlig onsdagskväll, som jag kommer att få!

Inga kommentarer: