fredag, mars 23, 2012

Garnåtgång i januari 2012

Hurra! Äntligen, äntligen minus i garnlagret. Nu vill jag höra applåder och hurrarop och känna ryggdunkningar. Visst är jag duktig? :)

Satsade endast tre euro på garn i januari. Tycker att de där bomullsrestgarnerna är så vackra. Vet t o m vad jag vill göra av dem. Det jag däremot var totalt ovetande om var att den där lilla påsen vägde ½ kilo.

Min mamma har som vanligt varit jättesnäll och donerat garn åt mig. Polkarandigt av 7-bröder. Hann redan börja på ett nystan av det där grå-svartvita.


Januari 2012:
Använt:
  • Cape                                   300 g
  • Yllefilt                              1  650 g

Inhandlat:

Loppisfynd, restgarner för 3 euro                510 g

Erhållit:

Av mamma                                                 600 g

Garnlagret:
Ingående saldo från december 2011     26 433 g   
- i januari                                                    840 g
Garnlagret totalt:                                 25 593 g


2 kommentarer:

tilda sa...

Heja heja...vad bra resultat. Och verkligen ett fynd för 3 euro. Ryggdunk...ryggdunk. Hoppas att jag inte dunkade för hårt:)

Inge sa...

Tack, tack, precis vad jag behöver!
Självklart kunde jag inte lämna garnet kvar på loppiset, tre euro är ju som hittat. Men i tisdags lämnade jag nog massor med garn kvar där. Håller ju på att banta... garnlagret alltså! :)