onsdag, april 13, 2011

Garnåtgång i mars 2011

Uj, uj, alla som inte beter sig som hamstrar i en garnbutik skall nog hoppa över det här inlägget. Till och med jag får bekymmersrynkor i pannan och knip i magen när jag kollar min exceltabell. Inte hälsosamt vare sig för matsmältningen eller nattsömnen.
Men alltså, så här såg det ut på garnfronten i mars månad:
Använt inalles:   450 g 

Donerat garn:    500 g
Gjort av med:     950 g

Inhandlat:
Från hantverksmässan i Helsingfors          1940 g
Från farliga stället                                           550 g
Isoveli, Novita                                                 200 g
Nalle, Novita                                                  100 g
Cotton luxus, Novita                                       850 g

Inhandlat inalles:                                      3640 g

Erhållit garn:
Av mamma, 7-bröder, Novita                      1200 g
Av SNY,  7-bröder, Novita                              150 g
                Nalle, Novita                                    100 g
Erhållit inalles:                                           1450 g

Garnlagret:
Ingående saldo från februari                       1142 g
+ i mars                                                         4140 g
Garnlagret totalt:                                       5282 g

6 kommentarer:

Mmatilda sa...

Det var en exakt uträkning, du måste ha en bra våg som räknar små gram så precis.
Och tänk så mycket rikare du har blivit på den här månaden! Garnrikare!

Bettan sa...

Det kan inte hjälpas...ibland kommer det bara en massa garn till en..och dum är man om man inte tar emot och "lyssnar" på att garnet vill hem till just "mej"!!!! Du jobbar på flitigt med dina garne och du hittar säkert på en massa fint till det som inte är uppstickat/virkat. Lycka till med dina projekt!!
Kram sytanten

tilda sa...

Ha ha ! Och så är det på kommande galen garnlördag snart:)

Inge sa...

Tack alla för trevliga kommentarer. Kan ju bara säga att allting är mammas fel. :) Om hon inte hade köpt de där 1 200 grammen hade jag klarat mig rätt hyfsat. Men som Bettan konstaterade: Inte kan man ju tacka nej till nystan som kommer i ens väg.
Min mamma, som är fiffig, löste mitt dilemma i söndags och köpte en stor plastlåda på hjul. Nu får jag undan nystanen så de inte tappas bort i påskstädningen.
Mmatilda -> Förresten var det min mamma som i tiderna köpte den digitala hushållsvågen åt mig också.
Tilda -> Jag vågar inte alls tänka på den där lördagen. Huuu. Fast kanske om jag skulle hinna göra av med några kilon garn till dess? Hmmm, kunde ju bita ihop och ta itu med en del UFON, då borde det ju gå snabbt...
Ja, och så har jag ju redan donerat 500 g den här månaden. :) Har varit mycket uppskattade födelsedagsgåvor ska jag säga. Så det är nog inte alls dåligt med ett litet garnlager.

Anna sa...

ojsan det var en del som hade blivit inhandlat, men så kan det lätt bli när det gäller garn, hehe :)

Inge sa...

Jo, det går lätt på tok när jag är med på små trevliga utfärder... måste kanske ta med nån som håller ordning på mig nästa gång?