onsdag, januari 09, 2019

Gul och blå

Vad gör man inte för sina kolleger, tänkte jag i morse när kravlade mej ur sängen vid 7-tiden. Sedan satte jag igång och bakade en drömtårta! Bildbevis saknas, för nu finns det endast fula ändbitar kvar. Morfar i huset var så snål på denna klassiska läckerhet, som jag inte har bakat på år och dar.

Eftersom jag helt oförhappandes inte hade någon undervisning på eftermiddagen, så passade vi på att åka iväg och hälsa på min hulda moder. Hon och svärsonen fick kaffe medan jag höll mig till gul Jaffa. Och så kalasade vi på drömtårtan förstås.

Min mamma är flitig med stickandet i motsats till sin dotter.

Här blir det gult och blått! Lägg märke till tumstocken. Min mormor, salig i åminnelse, sade alltid att det blir inte rätt mått utan en tumstock! Har ni andra också en? Inte jag, men morfar i huset har nog. Jag använder måttband, så kanske det är därför jag har konstiga längder på mina sockor?

Inga kommentarer: