lördag, mars 28, 2020

Återkommen

Dubbelmorfar försvann ju igår kväll och det tog faktiskt tid innan han återvände. Så pass lång tid att jag hann bli lite orolig. Mycket riktigt, så hade han hamnat på villovägar! 

Från grannbyn hade han åkt till stan och inhandlat gravljus och kattmat. Sen sträckte han iväg till gravgården.

Vad han nu skulle där att göra i mörkret!
- Det här är mitt sätt att sörja, svarade han då jag frågade om det. Och till det kan jag ju inte annat än konstatera: "Var och en på sitt sätt". Och bra så.

Han hade hört en Rördrom i viken och vill nu att vi ikväll åker dit och kollar. Jag är lite skeptisk. 
För det första: Är det säkert att han hörde en rördrom? 
Och för det andra: Även om du hör en rördrom, så får du nödvändigtvis inte syn på den! 
Dessutom, även om jag skulle släpa med kameran, som dubbelmorfar önskar, så har jag inte ett tillräckligt stort objektiv för att klara av fågelfotografering, i synnerhet inte i mörkret/skymningen, alltså i dåliga ljusförhållanden.

Önskar er alla en riktigt skön fortsättning på lördagen!

Inga kommentarer: