söndag, december 16, 2018

Juligt så det förslår

Igår var jag iväg till stan på höstens sista bokcafé. Där berättade Mia Grönstrand från grannbyn om sin bok, som handlar om getter. Intressant! Morfar i huset vill dock inte höra talas om sådana husdjur.

Det var vackert och juligt dekorerat i Restaurang Kapellet.

Och nu borde jag snabbt hitta en stor grönväxt, som kunde fungera som "julgran". 

Igår levererade jag också garnet, så det var inte en supersnabb garnambulans precis. Men stickväninnan B var nöjd ändå, för nu kan hon sticka på och bli färdig med den vackra röda tröjan.
Jag hann också iväg med morfar i huset till min hulda moder. Där satt vi och grät lite om vartannat. Det sägs ju att det är bra att dela sorgen. Får hoppas att det är så.
Däremot vet jag alldeles säkert att delad glädje är dubbel glädje.

Önskar er alla en riktigt bra start på den nya veckan. Stressa inte, ta det lugnt. Julgubben kommer ändå, fast nog inte till oss!

Inga kommentarer: