lördag, december 01, 2018

Ett ädelt hantverk

Idag har jag varit iväg till grannbyn och kollat in ett ädelt hantverk, nämligen...

... smide. Kanske någonting man borde börja med? Tänk vilka armmuskler man skulle utveckla! Men, men... nu just får det nog bero, för jag kan inte komma på en enda grej jag skulle behöva smida till.


Dagen har varit solig och fin, men blåsig. Vi har haft glädjen att få besök av lilla M med familj. I fredags pratade jag med henne i telefon och hon berättade en massa saker, som jag nog inte riktigt uppfattade. Det bara bubblar ur henne och ett och annat ord hörs riktigt tydligt. En härlig liten varelse så full av upptäckarglädje.

Igår glömde jag tyvärr alldeles bort att tacka dottern för hennes vishet, styrka och stöd, så här ett ödmjukt TACK. 

Nu ska jag försöka övertyga morfar i huset om att vi visst ska sätta upp adventsstjärnan idag på lillajulsafton. Hoppas att jag lyckas.

Ni har väl inte glömt att öppna de spännande julkalendrarna?
Tuulia design har en och Drops en annan.

Inga kommentarer: