torsdag, februari 02, 2023

Årets sjätte inköp

Nu är det snart midnatt och här sitter jag igen på tok för sent, för att det ska vara hälsosamt. I morgon ska jag iväg på jobb till stan och eftersom arbetsdagen inte innehåller undervisning alls, så skulle jag lugnt kunna hoppa över den!

Halt på vägarna idag. När jag återvände från jobbet i den bästa av byar i norra grannkommunen, så hade en personbil i en kurvig backe hamnat långt ut på åkern. Hur hen hade klarat branten utan att landa på taket vet jag inte. Farbror sheriffen var på plats och började dirigera trafiken och när jag körde ett stycke längre bort mötte jag först en brandbil med blåljuset blinkande, sen en ambulans som både tjöt och blinkade och ytterligare en brandbil, som både tjöt och blinkade och dessutom genade i en kurva så den höll på att köra över mej. Det skulle just ha varit snyggt.

När jag efter en halvtimmes mellanlandning här hemma körde iväg till jobbet i stan, såg jag i backspegeln en vit stor bil närma sig med väldig fart. Va, sjutton tänkte jag, för det är begränsning på 50 km/h. Jag körde sakta och enligt hastighetsbegränsningen och tur var det, för plötsligt ser jag i backspegeln att det är en polisbil jag har bakom mej. Då tryckte jag in farthållaren och krypkörde till stan!

Årets sjätte inköp skedde förra veckans fredag.

Det var en sticktidning, vad annat?
Jag visste inte ens att det fanns en sådan finsk firma, Pihlgren och Ritola, som gör tapeter. I tidningens mönster har man utgått från tapetmönstren. Jag funderade faktiskt om vi borde tapetsera om här hemma. Tyvärr tyckte bisin min att det inte var en bra idé, i synnerhet inte om jag vill ha det här mönstret, Midsommarros.

Bra saker idag:
  • Veckans längsta arbetsdag är lyckligt överstökad.

  • Har träffat många trevliga människor i jobbet. Det är just de här mötena som gör att jag älskar mitt jobb. Det och att få möjligheten att dela med mej av min kunskap.

  • Fick goda smörgåsar i kurspausen och fick ännu med mej hem av dem. Omtänksamt, för då hann jag få en del i mej innan nästa kurs. Tack för det.
Önskar er en skön fredag!


Inga kommentarer: