fredag, december 08, 2023

Heldag med datorn

Puuh, jag hann före klockan 16. Nu kan jag klappa mej på axeln och säga: "Duktigt jobbat, Inge". Det lär nog inte bisin min göra. Han anser att datajobb inte är riktigt jobb. Han skulle bara veta hur mycket det är att hålla reda på. Man ska logga in på femtioelva olika ställen, komma ihåg koder och lösenord, fylla i diverse blanketter på rätt sätt och mellan verserna hinna både skriva och besvara e-post. I och för sig får jag skylla mej själv, som valde att ta allt på en gång just idag. Det är inget som hindrar att jag skulle ha gjort lite under veckan, men... ja, nu just är jag både lat och ostrukturerad, tyvärr. Har så mycket annat, som surrar i huvudet.

Bra saker idag:

  • Nå, jag vet ju nu inte hur bra det är, men i morse sov jag igen till klockan halvtio. Jag är nu säker på att latmasken verkligen har slagit rot i min ryggrad. Brrr!

  • Har igen kunnat utföra mitt jobb på distans. Tjohoo för fiber och nät, som möjliggör detta.

  • Fick iväg två reseräkningar. Nu återstår endast en tredje, men den får vänta till nästa vecka så höstterminens sista resa hinner med.

  • Lyckades avbryta e-faktura avtal i gamla banken och föra in dem i den nya. Jippii!
    Det kommer att ta sin lilla tid innan jag har hunnit gå igenom allt det där...

  • Fick igång en proppfull tvättmaskin, så nu finns det hopp om att jag kommer att hitta rena kläder, så småningom.

  • I dagens lucka hittade jag ett pins! Ett garnhjärta, som jag kan använda som brosch. Inte illa. Såg igen i Facebookgruppen Novitalaiset att människor var missnöjda med den här adventskalendern. En del hade blivit utan innehåll i sina lådor och Novita hade inte brytt sig om deras klagomål. Få se nu hur det går för mej längre fram. Tänk om jag också får tomma lådor? Inte kul alls. Kanske bäst att hålla sig till godiskalendrar?
Önskar er alla en skön och fin fredagskväll.

Inga kommentarer: