onsdag, april 20, 2011

HHV

Jo viikon verran olen miettinyt, mutta tänään päätin että nyt tai ei koskaan ja lähetin pienen sähköpostin Mammutille. Päätin siis liittyä HHV-porukkaan. Onhan minulla peräti neljä huivikirjaa. 

Redan i en veckas tid har jag funderat över om jag skulle gå med i HHV, en trevlig och inspirerande KAL, där det gäller att göra en sjal eller halsduk per vecka i fri teknik. Nå, ni som känner mig vet ju att jag ingalunda kommer att hinna med den takten, men nån sjal ska det väl kunna bli. Jag har ju faktiskt hela fyra böcker fulla med sjalmönster.

Min favorit är den här:
Suosikkini on tämä:
Ongelma on sitten se että mistä aloitettaisiin?
Problemet är bara det att med vilken modell ska jag börja?

Tästä yksinkertaisesta?
Den här enkla modellen?

Vaiko tästä?
Eller den här enkla eleganta?
Tämäkin on kaunis.
Den här gråa är också vacker.
Kevän vihreä...
För att nu inte tala om en vårgrön...

Hienostunut vaaleanpunainen...
En riktig prinsess-sjal i rosa...

Lämmittävä vaaleanpunainen
En värmande praktisk sjal också i rosa...

Ja, niin kaunis valkoinen että....
Och så den här vackra vita...


4 kommentarer:

Bettan sa...

Det var inte lätt att välja med så många vackra sjalar...men den översta är ju jättefin och den grå vackra sjalen.... Du får titta och plocka bort så blir det kankse en kvar som du kan göra.Lycka till!
Kram sytanten

Inge sa...

Ja, det blir nog till att ta sig en rejäl funderare. Ja, och så har jag ju tre böcker till att bläddra i... :)

Anna sa...

ojojoj där fanns många fina saker :)

Inge sa...

Ja, på tok för många att välja mellan och då har jag ju inte ens visat alla modeller. Här finns över 40 stycken.