lördag, juli 30, 2011

KYH 19 valmis färdig

Viime viikolla tämäkin virkattu liina valmistui, KYH no 19.

Malli: Virkattu liina malli 6 Diana virkkausmaailma  2/2011
Lanka: Pirtan puuvillalanka
Menekki: 44 g
Vkoukku: No 2

Förra veckan fick jag också den här virkade duken färdig, KYH nr 19. Som ni såg blev bägge dukarna vita trots att de här loppisfyndgarnen lite hade gulnat. Det gick alltså att tvätta i Klorin. Nu har jag några dukar till som väntar på pressning och fotografering. Det börjar bli hög tid att visa upp dem för imorgon är det ju sista dagen för årets KYH. I år kommer jag tyvärr att få massor av UFOS för jag har gjort så mycket annat och det har varit så jättehett. Får väl lämna dem till Finnkampsstickningen, som börjar den 27.8. Visst är ni väl med där?

Modell: Virkad rund duk, modell 6 i finska virkningstidningen Diana virkkausmaailma  2/2011
Garn: Pirtas bomullsgarn
Åtgång: 44 g
Virknål: Nr 2




3 kommentarer:

4U2 sa...

Riktigt fint mönster.

tilda sa...

Tänk att få nånting färdigt! Finnkamps stickningen lockar nog mig också. Tror att jag skall anmäla mig. Se halvfärdiga arbeten finns nog:)

Inge sa...

Ja, det är så skönt att få nåt färdigt. Konstigt hur det kan bli så där att vissa projekt plötsligt bara blir tråkiga och liggande medan man börjar pröva på något nytt.