lördag, december 14, 2019

Nyåret är räddat

Den fina lucian med tärna, som skred in i datasalen igår morse hade med sig en julklapp till mej!


I paketet fanns en vacker flaska med lockande innehåll:
Nu är nyåret räddat! Stort, stort TACK till mina kursdeltagare för den fina gåvan. Tack också för de goda Alku-karamellerna!

Julen kanske också är räddad, för Keith Urban vill vara min julgubbe/ jultomte, åtminstone sjunger han så. 

Men lugn bara lugn, jag klarar mig nog också utan honom, för min jul är också räddad. Dels har vi glädjen att få tillbringa julaftonsdagen med barn och barnbarn. Och så vet ni, så har äntligen, äntligen Yle hört min bön och sänder Stolthet och fördom nonstop på julannandag! Så glad och tacksam. Den 26.12 sitter jag fastklistrad framför TV mellan kl 12 - 17.10. Åååh, Colin Firth, som mr Darcy, finns det en bättre TV-serie?
Enda smolket i glädjebägaren nu är ju att jag behöver en betydligt större TV! Borde jag ändå prata med Keith Urban om det? Jag menar om han nu vill vara min julgubbe, så visst får han ju hämta en stor julklapp med sig!

Inga kommentarer: