söndag, april 23, 2023

Veckans horoskop

I lördags när jag var iväg med yngsta sonen till mataffären nappade jag i farten med mej den här:

Den såg så lockande ut med kakor och muffins på första sidan. Och förstås den där stickade tröjan.

Jag läste faktiskt veckans horoskop och det ser ju toppen ut, inte sant? För visst sysslar jag ju med data! Jag har för säkerhets skull varnat bisin min att jag inte finansierar hans inköp nu i veckan. Det står ju i horoskopet att jag ska vara försiktig. Hemskt nog så fnyser han bara åt mej. Men det här horoskopet måste man ju nu bara tro på eftersom det säger att jag har en fin vecka framför mej. Med tanke på att tidningen kom ut i torsdag 20.4, så betyder det väl då att jag har en fin vecka fram till 27.4, eller hur? Spännande tider...

Igår virkade jag en halvkjol åt Barbie. Harmfullt nog, så blev det en sån här pytteliten garnrest kvar. Funderar om jag ska virka en halsduk av det här och så skarva med nästa lilla restgarnsboll. Hmmm...
Om jag inte gör slut på de här minigarnresterna kommer jag ju aldrig att få några pengar i min virtuella burk!

Mycket bättre blev ju inte det här, då jag försökte virka en tröja åt Barbie. Det blev på tok för hårt och oregerligt. Som ni ser så går virknålen ton i ton med garnfärgen. I morse rev jag upp den här testen.

Jag valde istället att virka med en lite grövre nål och enfärgat garn. Åtminstone trodde jag att jag hade  enfärgat garn, men se vad som fanns intvinnat i det gråa restgarnet. Inte kul, inte alls kul. Men kanske Barbie inte är så kinkig?

Bra saker idag:
  • Sovmorgon och jag sov till halvåtta. Bra att vara uppe i tid, för i morgon är det tidig väckning igen.

  • Så glad att jag kan virka och sticka åt Barbie, för då kan jag göra mej av med minsta lilla restgarn.

  • Världens bästa tv-program, Den stora älgvandringen har startat. Tjohooo!
Önskar er en riktigt fin ny vecka!


 

Inga kommentarer: