fredag, september 04, 2009

Vihreä paperikassi - Grön papperskasse

Eilen tuli ensimmäinen SNY-lähetys, vihreässä paperikassissa. Todella hyvä kierrätysidea.
Sisältö oli lankoja: 4 kerää roosaa erikoislankaa, yksi kerää (50 g) roosa Novitan Merino Cablé ja 50 g roosasävyistä Dive (Vergnasco Italy) ja ihana kortti. Nyt vain mietintämyssyyn mitä näistä tehdä...
KIITOS SNY!
Igår hittade jag en grön papperskasse i postlådan. En gångbar återvinningsidé att ta efter. I paketet hittade jag 4 nystan lite annorlunda rosa garn, ett nystan (50 g) rosa Merino Cablé av Novita och ett 50 g nystan Dive (Vergnasco Italy) i rosa toner. Dessutom fick jag ett underbart kort med rosa blommor på. I skrivande stund vet jag inte riktigt vad jag skall göra med garnerna ännu. Få se...
TACK till min hemliga stickvän (SNY). Detta var säsongens första paket.
Nu borde jag få fart på stickorna och få ihop till sockor. Jag ligger rejält efter. Verkar som om alla andra redan har satt igång med skördandet.

Inga kommentarer: