torsdag, mars 31, 2011

Annat färdigt

Är så ivrig att jag passar på att rapportera annat som också blivit färdigt den här månaden. Och det fastän skapelsen inte ännu är nertagen från stocken. Har alltså åstadkommit något smått i vävsalen också. Kanske ni får nån uppfattning om mönstret i alla fall?

Det är alltså det bruna, beige och orange som är mitt. :)
Modell: Ett modifierat förslag av vävläraren Eva, vet inte vad bindningen heter, tyvärr. Jag är ju faktiskt nybörjare. Tänk på det! :)
Tänkt att bli en löpare på köksbordet eller ute på trädgårdsbordet.
Garn: Fritidsgarn från Sandnes, brunt
Papperssnöre från Lappajärven värjäämö, orange
Det beigefärgade i mönstret är jute
Åtgång: 226 g Fritidsgarn och 36 g papperssnöre = 262 g
Juten har jag inte vägt för den har INTE ingått i mitt garnlager. :)
Fick alltså åtgång för det där yllegarnet jag fyndade på loppis i höstas.

Inga kommentarer: