onsdag, april 04, 2012

Pääsiäispaketti Påskpaket

Tänään kun tulin kotiin keittiöpöydällä odotti pieni yllätys: Pääsiäispaketti minulle!

Kissakin innostui. 
Isäntä jouksi oikein posteljooni kiinni, muuten paketti olisi lähtenyt kaupunkiin, sillä eihän se mahtunut laattikkoon. Onneksi isäntä oli pihalla puuhommissa.

Jännitys tivistyyy, paljon talouspaperia...

Jihaa, katso: Kukko, kana ja Nalle Puh-suklaamuna!

Ja Nalle Puh kerran vielä ja katsos: Ihmesieni! Nyt on kyllä pakko siivota huomenna. SNY:ni vakkuuttaa että näitten sienien kanssa käy nopeasti ja sen jälkeen voi taas neuloa!
KIITOS SNY! Olen aivan otettu!

HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ!


Idag när jag kom hem från jobb och påskhandlande väntade ett paket på mig på köksbordet. Precis vad jag behövde för att pigga upp mina livsandar som krupit ner under fotsulan. Jag blev alltså lite stressad i affären av all reklam om hur man ska skapa påskstämning och laga god mat och baka smaskiga kakor. Suck, suck och dubbelsuck.

Tur att far i huset sprang ikapp postiljonen så jag fick mitt paket. Ni ser att katten också är intresserad av innehållet, som ju ser ut att bestå av hushållspapper. Men hej, skenet bedrog för fram kom en trätupp och höna och ett Nalle Puh chokladägg, en Nalle Puh fingerdocka och "under" (eller kanske dunder?) svampar, som enligt min hemliga stickvän ska göra städandet lekande lätt och därmed spara tid för mera stickande. Måste ju testas genast i morgon.
Tack snälla söta SNY! You made my day!

EN RIKTIGT GLAD PÅSK!

3 kommentarer:

snyysi sa...

Hyvää Pääsiäistä ! tämä ei ole vielä kuukauden pakettisi huhtikuulle.

Black Iris sa...

Vilket härligt paket du fick..

Maidi

Inge sa...

SNY -> Kiitos. Odotan innolla. Sinä keksit aina niin hyviä juttuja!

Maidi -> Ja, min hemliga finska stickvän är härlig. Hon hittar alltid på så trevliga grejer.