onsdag, maj 01, 2013

Hon hade rätt

I dag har jag varit på en liten tripp till Ekenäs. Tyvärr fick jag vare sig sticka eller virka i bilen och vågade inte utmana ödet eftersom far i huset snällt körde. Det var ju bra redan att jag fick honom att följa med.

Stickväninnan hade helt rätt. Hon vet och kan minsann. Igår på morgonen var jag ett varv till mataffären för att bunkra upp inför personalmötet. Jag var ordförande = stod för trakteringen. Nappade samtidigt med mig Kreativ stickning nr 2/2013.
Trevligt innehåll...
... men jag ska inte börja på nånting nytt, nej, det ska jag inte! Eller... Visst får jag väl ändå börja på en stickad disktrasa? En ny liten virkad korg började jag på igår. Kunde inte motstå frestelsen.

Igår på eftermiddagen handlade jag lite inför helgen innan jag åkte hem från stan. Hittade då den här:
Tänker att den i sommar får hjälpa mig att börja virka på tyska. Få se hur det slutar...

Inga kommentarer: