onsdag, oktober 05, 2016

Inte jag

- Jag har inte söndrat den där, sa far i huset mycket bestämt när jag frågade om den trasiga sockan.
- Det är inte jag, bedyrade han och tillade för säkerhets skull:
- Den är inte min. Jag har inte sett den förut.

Det tycker jag låter konstigt med tanke på att han har använt sockorna och de fanns i hans klädhög. Och inte är det mina sockor, inte!
Dessvärre hinner jag inte lappa dem nu på momangen utan de får allt lov att snällt vänta till efter Englandsresan.

Idag har jag för övrigt jagat en surfplatta, som inte ens var beställd. Tur att jag är en rätt lugn person, som inte går upp i limningarna! :)

Och nu ska jag fortsätta att jobba lite på datorn, innan jag stupar i säng för att orka med Seniorsurf imorgon. Välkommen på kaffe och surf till Hörnan i Kompanjonskapshuset, Sibeliusgatan 3 i Lovisa, kl 10 - 13. Vi ses väl där?

Inga kommentarer: