lördag, mars 10, 2018

Lite meducin

I morse vaknade jag utan röst. Tur att det är veckoslut, men särskilt glad är jag ju inte. Det är däremot morfar i huset, nåja, inte för att jag är flunssig, men för att det är rätt tyst i huset och han får muntur hela tiden.

Jag har försökt kurera mej på många olika sätt. Men halsen är sjuk och rösten puts väck.

Så till sist tog jag till den här meducinen. Och det känns skönt i halsen, men man borde kanske dricka hela tiden för effekten är dessvärre inte långvarig. Men som ni ser är flaskan i minsta laget, så det gäller att dosera rätt. Det jag däremot inte behöver för att få ner den här meducinen är en sked full av socker. Nej, den slinker nog ner ändå.

Nu hoppas jag att alla ni andra har undgått diverse flunssor och att ni har en riktigt skön lördagskväll!

Inga kommentarer: