onsdag, mars 28, 2018

Potatisnarciss

- Vart ska du fara, frågade morfar i huset igen igår efter att jag hade sagt "Nati, nati". Ja, vart månne jag var på väg då när klockan gick mot 23? Till stan och ragga? Hälsa på min hulda moder? Till... ja till vart? Självklart är ju sängen det enda alternativet vid den tiden på dygnet. Åtminstone för mej. För nattugglor kan det ju förstås vara annorlunda.

Häromdagen var jag ju inne på det där med tur. Och verklig tur hade jag igår då jag fick den här i gåva:

En potatisnarciss! En sådan hade jag tänkt köpa mej till påsken, men nu hade jag sådan tur att jag inte behöver göra det. Tack snälla!

Idag har det snöat här. Bläää! Vi hade redan bara torra vägar. Det föret vill jag ha tillbaka tack! 

Ikväll hjälpte mej min hulda moder att skriva en lista på saker jag eventuellt behöver från mataffären. Huuu! Jag vet inte riktigt, men det är ju bättre att ha en lista än att helt huvudlöst irra omkring.

Inga kommentarer: