söndag, maj 27, 2018

För litet

Tro mej, storleken har betydelse ibland, åtminstone i handarbetssammanhang. Under veckoslutet har jag kämpat på med mitt lila projekt. Men det blir hela tiden för stort och jag river upp gång på gång. Morr! Tror att virkningen får vila och så stickar jag lite istället idag.

Och apropå stickandet. Då är det här bordet alldeles för litet!

Se nu! Jag får knappt rum med hushållspapper, vattenflaska, penalen med alla tillbehör som kan behövas, varvräknaren, själva mönstret och projektväskan. Och någonstans finns ännu mina glasögon och min mobiltelefon. Visst är det här bordet alldeles för litet?

Idag har jag jobbat hela förmiddagen med texter till tidningen. Puuust! Men nu är de alla uppladdade och jag kan inta balkongen/terrassen med gott samvete. Kanske ändå bäst att först försöka få igång åtminstone en tvättmaskin...

Ha nu en riktigt skön fortsättning på söndagen!

Inga kommentarer: