onsdag, maj 30, 2018

En främmande karl

Tidigt i morse begav sig morfar i huset iväg med min plåtlåda. Sedan var han försvunnen.

Och nu, nu ska ni veta, nu har jag en främmande karl i huset! Han ser inte alls ut som morfar i huset! Men dessvärre beter han sig likadant.
Vad har hänt, undrar ni kanske oroligt, jo, han har klippt sig! Äntligen, efter att ha sett ut som den värsta ovårdade hippiegangster, ser han nu ut som en liten skolpojke.
Själv ska jag iväg och få sommarhår i lördag. Hur kort tycker ni att jag ska ta det?

Idag har jag varit iväg till Bruket på vårlunch tillsammans med kollegerna. 
Det är liksom vår avslutning inför sommarlovet, som för min del börjar i måndag. Tjohooo!

Så här vackert blommar syrenerna på gården på arbetsplatsen. Mellan hägg och syren är nog den ljuvligaste tiden på året, inte sant?

Och nu, nu ska jag fixa en reseräkning, skicka lite e-post och sedan, sedan ska jag skriva upp lite på min lista inför morgondagens äventyr. Ooo, hur ska jag kunna sova i natt?
Nä, lugn bara lugn, jag ska ju inte ha mera g_ _ _!

Inga kommentarer: