måndag, juli 08, 2019

En (s)pion

I lördags fick jag en så vacker blomma av M.

En så fin (s)pion! På eftermiddagen blev det lite förvirrat angående vems mommo som skulle få blomman. För M var det dock mycket glasklart. Det var mommos blomma, inget snack om saken. 
Jag tycker faktiskt att dubbelmorfar skulle kunna gräva djupt och fylla med bra jord och så skulle jag kunna få en pionbänk, som skulle blomma så vackert nästa år. Jag fattar inte alls varför han tycker att det är en dålig idé. Han muttrar om att vi har sandjord här och nånting om gräsklipparen och... Jag misstänker att han inte vill gräva, att det är där skon klämmer!

Apropå spioner, i kväll startar sommarens James Bond filmer i finländsk TV igen och där får man väl se en och annan spion. Tror knappast jag orkar se igenom alla filmer igen även om vissa av dem faktiskt är kult.

Önskar er alla en riktigt bra start på den nya veckan!

Inga kommentarer: