onsdag, januari 06, 2021

From the Heart

– Va gör du, utropade dubbelmorfar igår kväll då han kom hem från ett besök i grannbyn.
– Eh, jag...
– Du ska ju sticka babysockor och inget annat.
– Men j-, j-, j-, ja-, ja-, jag vill ju... försökte jag stammande förklara.
– Int ska du håll på me de där nu.
– Men jag vill ju för sjutton bli färdig med något smått och enkelt ibland, försvarade jag mej nu med brösttoner.

Håhåjaa, jovisst är det bra att han håller ordning på mina projekt, men ändå. I måndags blev jag ju faktiskt klar med två par babysockor, så lite virkning emellan är helt okej, inte sant?

Garn: Bomullsrestgarn och Venne metalltråd
Åtgång: 4 g
Virknål: Nr 3½

Önskar er alla en trevlig fortsättning på trettondagen.
Själv ska jag väl sticka tre stycken babysockor till...
Och nej, det handlar inte om tillökning i familjen, utan om en beställning. Så det så!


Inga kommentarer: