torsdag, januari 28, 2021

Hittat dé Nya

Idag har jag suttit framför skärmen hela långa dagen. Ja, faktiskt jobbat från kl. 9 - 20. Började med att delta i KoL:s januariseminarium. Fick lära mig bland annat om befolkningsutvecklingen. Vet ni, snart är 75 plussarna i majoritet. Hmmm... Vad innebär det för mitt jobb?

Så fick jag också lära mej Omvänt klassrum. Ja, undervisningsmetoden har förstås sina sidor, men jag undrar vad mina kursdeltagare skulle säga? Hmmm... och jag undrar vem, som på riktigt skulle ha tid? Kanske jag borde testa i någon grupp? Vem anmäler sig som frivilliga försökskaniner?

En knapp timmes lunchpaus innan jag började min distansundervisning. Och en knapp timmes middagspaus innan jag började mitt jobb som teknisk support till en intressant och trevlig distansföreläsning. Huh! Och nu sitter jag här framför skärmen igen... inte alls bra...

Det som däremot är bra är att fåglarna hittat det nya huset och att de verkar trivas där. Så dé Nya är i flitig användning. Dessvärre försvann mina havregryn, liksom mina cashewnötter. Dubbelmorfar påstår att jag kan ju köpa nytt, men det kan inte fåglarna. Hrmpf! I dessa tider, ska man ju besöka mataffären endast en gång i veckan, helst inte oftare, så...


Inga kommentarer: