måndag, januari 18, 2021

Försöker och försöker

I natt, vet ni, gjorde jag rekord! Jag kröp ner under täcket före klockan 22.30. Sov till halvtre, upp ett varv och så tillbaks i sängen. Vaknade på nytt halv fem, men det var alldeles för tidigt att stiga upp, så jag vände på mej och sov ända till halv nio i morse! Det är rekord! Visserligen skönt, men ack så stel man blir av att ligga så länge.

Jag försöker och försöker få mitt lilla sockprojekt färdigt...

... men det tar liksom ingen fart. Jag klarar inte av att brodera, hur jag än försöker. Jag tittade på Lee, men det liksom inte fungerade på den här sockan...
Så jag fick skippa maskstygnen och nu vet jag varken ut eller in. Kanske virka någonting i stället? Hmm... eller helt enkelt nöja mej med enfärgade pyttesmå sockor.

Önskar er alla en riktigt bra start på den nya veckan.
Själv ska jag nu gå och kalasa på nystekta plättar. Verkligt lyxigt med en händig karl i köket!


Inga kommentarer: