söndag, maj 28, 2023

Gärna piggare hjärna

 Igår då jag var i mataffären tillsammans med yngsta sonen kunde jag inte undgå en spännande rubrik: "Piggare hjärna på 4 veckor". Det låter nästan för bra för att vara sant, eller hur? En liten månad och så har du piggare hjärna! Hmmm...

Förstås måste jag ju ha den här tidningen. Och njaaa, hastigt ögnade jag mej igenom hjärnartikeln, i korthet handlar det om att vi ska ut och gå! Lätt som en plätt, eller hur? Idag har jag dock inte varit ute och vandra. Nej, vi har haft blåsigt väder, alldeles för stark blåst för att jag skulle trivas utomhus. Så jag koncentrerade mej på A-korsordet i den här tidningen i stället. Det kanske är att fuska? Men hjärngympa är det ju i alla fall.

Och jag har verkligen försökt koncentrera mej på torgvante nummer två. Men det var inte lätt då bisin min höll låda bredvid mej. När jag hade stickat 4 varv, insåg jag att jag hade gjort något fel och hade 2 maskor för lite. Det blev att riva upp och börja om från början. Tur att jag inte hunnit sticka längre! Så, jo, tack, gärna piggare hjärna!

Bra saker idag:
  • Steg upp före halv sex i morse!

  • Kokade ägg till frukost istället för gröt!

  • Bisin min städade i mjölskåpet i köket. Och det var därför som mitt räknande av maskorna inte riktigt ville sig. Till sist svarade jag på allt han frågade: "Kast bort". 😁
    Enda sättet att få lite stickro!
Hoppas att ni får en fin måndag!
Själv ska jag avsluta en kurs i västra grannstaden i morgon. Sommarlovet hägrar...


Inga kommentarer: