tisdag, juli 11, 2023

Ta dagen som den kommer

I morse, efter att ha fått iväg tredje och sista texten för kommande tidning beslöt jag mej för att ta det lugnt. Att ta dagen som den kommer. Och det vet ni, det var ett mycket bra beslut, för jag hann knappt sätta mej ner och sticka innan bisin min ville iväg till stan och tanka min plåtlåda. Han hade sett att bensinpriset var under 2 €/liter idag. Förstås måste han ha mej med, för nån måste ju betala. Så på med stadskläderna och så iväg till macken.

Innan vi återvände hem gjorde jag en avstickare till ett annat lokalt bageri. Man måste ju understöda alla lokala företag, inte sant? Nåja, alla och alla. Det finns ju vissa, som jag faktiskt inte alls behöver just nu.

Här hemma tog bisin mins leklust fart och han spände upp tältet så mjukisdjuren fick hålla picknick! Här väntar de ivrigt på matsäcken!

Bra saker idag:

  • Fick vara ensam hemma idag och ta det lugnt. Så skönt, för jag hann till och med sticka!

  • Bisin min tog hand om tvätten.

  • Och han lagade nyss mat åt oss: Potatis och sallad från eget land serverade med köttfärsbiffar.

  • Fick igen ett färskt rågbröd! Mums och tack för det.
Nu ska jag ta hand om disken, så att det blir en lite jämnare arbetsfördelning här i huset.

Önskar er alla en riktigt skön tisdagskväll. 

Inga kommentarer: