fredag, juli 14, 2023

Villhöver

– Vad har du där, frågade bisin min misstänksamt i måndags då vi var iväg på ett litet äventyr.
– En dyna ser du väl? Verkligt konstig fråga enligt mej då han faktiskt stod och stirrade i min kundvagn.
– Va ska du med den? Du behöver int den.
– Nå.. stammade jag och vågade knappt säga som det var: Att jag villhöver den! Att jag gillade ugglorna på den, att priset var nedsatt med 30%. Men nej, det skulle nog inte bisin min godkänna.
– Joo, jag behöver den för min rygg, drog jag till med en nödlögn! Fyy på mej, men...

.. jag kunde inte avstå från den här härliga dynan. Den är liksom, som gjord för mej, eller hur? Och klart att jag inte precis behöver den, men ibland måste man få unna sig lite eller hur?
Om jag riktigt tänker efter, så är det förstås inte mycket jag behöver, så länge det finns tak över huvudet, mat och vatten, nära och kära är friska och som extra plus lite garn och stickor.

Sen kan man ju verkligen fundera hur bisin min tänker, för igår visade han mej den här annonsen i Hesari:

Tror ni att han retas? Eller tror ni att jag på riktigt skulle få köpa mera garn?

För övrigt, så firade vi amerikansk kväll här igår med jordnötter. De var riktigt goda och hoppeligen hälsosamma. Men ack, vilket jobb med skalandet. Brr! Bäst att även i fortsättningen hålla sig till färdigt skalade jordnötter!

Bra saker idag:
  • Sov ända till åtta! 

  • Fick iväg text och foton på förmiddagen.

  • Åtog mej ett nytt uppdrag i morgon.

  • Bisin min fixade middag: Pyttipanna! Mums! Stekta nypotatisar är så goda och nu fick vi bort rester från kylskåpet.

  • Och håll i er nu, ikväll har jag faktiskt suttit framför tv:n tillsammans med bisin min och sett på sport! Ja, ni läste helt rätt, sport! Men det var så roligt, för Finland fick fem medaljer i EM U23, två guld, två silver och ett brons!
    Och så stickade jag och stickade, så nu är den andra sockan nästan halvvägs. Tjoho!
Önskar er alla en skön och fin lördag!


Inga kommentarer: