måndag, november 27, 2023

KyJy – 8

Lauantaina pinkit banaanisukat valmistuivat.

8. Pinkit banaanisukat
Aloitus: 25.9.2023
Valmis: 25.11.2023
Langan menekki: 62 grammaa
Lanka: Zimba top, Schoeller+Stahl
Puikot: 3 


8. Pinka banansockor
Start: 25.9.2023
Färdiga: 25.11.2023
Garn åtgång: 62 g
Garn: Zimba top, Schoeller+Stahl
Stickor: 3 
Mönster: Banaanisukat

Lite stickat har det blivit, men inte mycket. I lördags fick jag äntligen de här pinka banansockorna färdiga. Kanske julgubben kommer med dem i ett paket, vem vet? Nu får nog banansockorna vara för ett tag. Jag måste få sticka lite annat, men jag kommer nog inte att hinna med så mycket handarbete. Det är femtioelva andra saker jag borde, alltså måste göra. Vissa saker går inte att skjuta upp längre. Suck!

Bra saker idag:
  • Hittade en bra parkeringsplats utanför jobbet i västra grannstaden. Det är vet ni nästan som en Lottovinst.

  • Föreläsningen jag höll väckte diskussion, som var riktigt givande. Härligt med intresserade deltagare.

  • Hann äta lunch med kollegan innan hon drog vidare västerut och jag hemåt österut.

  • Veckohandlade tillsammans med äldsta sonen.

  • Veckans första arbetsdag var kort och koncis.

  • Ingen kvällsundervisning idag! Så skönt och ovant att få vara hemma en måndagskväll.

  • Kunde glädja kollegerna i väst med en liten lillajulsklapp.

  • Kom i natt på var jag hade gjort fel i min virkning, så nu får jag nog till en fyrkant!
Önskar er alla en skön tisdag.

Inga kommentarer: