måndag, november 13, 2023

Omedelbar nytta

Milda makaroner vad trött jag är. Hur kommer det sig? För lite sömn? För mörkt och dystert? För lite C-vitamin? För lite dagsljus? För lite utevistelse överhuvudtaget?
Tur att jag inte somnade på vägen hem från kvällsjobbet i västra grannstaden! Nyss höll jag på att somna med stickningen i famnen. Gäääsp!

Bra saker idag:

  • Sovmorgon och jag var uppe redan klockan åtta.

  • Hann sticka lite innan jag skulle iväg till kvällsjobbet i västra grannstaden.

  • Genast fick jag nytta av mitt inköp från i lördags. Jag visste ju att jag behövde en sån där grej. Det här är verkligen trög stickning just nu, men jag har bestämt mej för att inte ge upp riktigt än. 104 varv mönsterstickning på skaftet, stickor nummer tre och Nallegarn.

  • Klarade av veckans första arbetsdag.

  • Och det gick bra att köra, trots det lätta snöfallet. Vägarna var inte påfrusna ännu, tack och lov.
Önskar er en riktigt fin tisdag.

Inga kommentarer: