måndag, maj 29, 2006

Nu är det...

... mycket på gång i stora stickkorgen. Hela två virkningar:Det skulle bli en vit poncho av Novitas Nallegarn. Provlappar virkade jag, men ändå blev den till höger för liten. Jag använde virknål nr 4. Den till vänster med enbart tre färdiga blomrutor är virkad med nål nr 5 och nu är rutorna äntligen i rätt storlek. Jag kommer inte att riva upp den mindre utan utveckla den till något annat. Vad jag skall göra med vit poncho i vardande vet jag ännu inte riktigt. Det blir förstås en hel del födelsedagar senare i höst...

I rena frustrationen påbörjade jag en ny stickning i lördags. Det ser rätt spännande ut eller hur?Långa remsor i garn av Drops kvalitet. Även det norskt, liksom Sandnes. Jag verkar ha en förkärlek för norskt!
Den här utvecklingen med många projekt på gång på en gång bådar inte gott! Det kan bli en del ogjort kvar i korgbottnen. Huu!

För en vecka sedan gick det inte så bra för Lillus. Förra måndagen var matte ute i kontoret och jobbade på datorn medan far i huset såg på måndagsfilmen. Lillus låg och sov i hans famn, men reste plötsligt ragg och morrade. I dörröppningen stod en främmande katt. Det tog en stund innan Lillus insåg att det var ju hennes pojkvän som kommit på visit. Lillus rusade iväg och efter en stund blev det fart under fötterna på far i huset med, när han insåg att katten inte hörde till hushållet. Ut i bara strumpfötterna rusade han och räddade Lillus undan ett öde värre än...
Ja än vad då? undrar Lillus som lessen sitter på verandatrappan och väntar och väntar...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så går det när ni envisas med att ha dörren opp!

Inge sa...

Ja, men man måste väl få in lite frisk luft och myggor?
Och det är väl aldrig fel med motion för soffpotatisar? :-)