lördag, juni 06, 2009

Oskyldig - Syytön

Det var inte mitt fel. Nej, inte alls för det var min hemliga stickväns Tarjas (SNY kevät 2009) fel. Hon skickade mig de här underbara sockorna och skrev att de var stickade av Kureyon Sock Yarn (Noro). Förstås måste jag ut på nätet och kolla in garnet. Under hela maj månad klickade jag med jämna mellanrum, mig in i affären Priima. Och där fanns det där underbara garnet. Till råga på allt var det månadens garn till ett pris av 14,95 €/100 g. Jag var rätt ståndaktig och stod emot, men till sist, den 30.05 kunde jag inte längre låta bli att köpa.
I tisdags var paketet här och visst är garnet läckert?
Vet dock inte hur man någonsin skall våga gå med så fina sockor?
Det var inte bara Noros båda garnnystan som rymdes i paketet. Nej, jag föll för frestelsen att köpa lite till av Freedom Spirit. Jag hade ju de två nystan jag fick under SNY-omgången och nu slog jag till och köpte ytterligare fem. Utan att ha något mera hum om vad jag skall göra av garnet. Men det har ju så vacker färg! :)
Olen ihan syytön. Tarja, ihana SNY:ni nyt keväällä on syyllinen. Hän nimittäin lähetti minulle niin ihania sukkia ja kertoi että hän oli käyttänyt Kureyon Sock Yarn. Tietysti kävin heti katsomassa Priimassa. Koko toukokuu meni ja minä klikkasin ja klikkasin. Enhän minä meinnanut ostaa mitään. Mutta kun tuo lanka oli kuukauden lanka ja niin sitten kväi että 30.5 tilasin kaksi keräää. Viime tiistaina paketti tuli. Huuu! Maksoi 14.95/100 g. Miten ihmeessä raaskisin käyttää sukkia tästä langasta? :)
Enhän tietysti tyytynyt siihen, vaan oli vielä pakko ostaa 5 kerää Freedom Spirit. Olinhan aikaisemmin saanut kaksi kerää SNY-paketissa. Väri on niin ihana, mutta projektista ei ole hajuakaan... :)

2 kommentarer:

Eila sa...

Kiva että löysit blogiini, tulin piipahtamaan vastavierailulle,i (eller på?)första gången, och jag ska komma en gång till:)

Inge sa...

Samat sanat och välkommen på nytt!