måndag, juni 28, 2010

KYH 24, 25, 26

Puust! Under midsommarhelgen har de tre sista Sommarnattens galenskapsprojekt (på finska förkortat KYH) startats upp. De ser ut så här:

KYH nr 24: En halsduk stickad på längden med ett härligt galet garn som heter Arabella. Hittade det i Menita på högbergsgatan i Helsingfors i augusti för ett år sedan. Det har fått ligga till sig, men nu åkte garnhärva med ut till stugan. Resultatet blev fyra stickade varv den 24.6. Mönstret fanns på banderollen till all tur, annars vet jag nog inte hur det skulle ha slutat.

KYH no 24: Huivi, Arabella-langasta. Sopivan crazy-tuntuinen! :) Ostettu viime vuonna elokuussa Menitasta Helsingissä.

KYH nr 25, en pannlapp. Den virkade jag färdigt i dag, men återkommer till det alstret när jag återvänt från skärgården.

KYH no 25, pannulappu ja se valmistui tänään.


KYH nr 26, en virkad pannlapp igen, men helgen och skärgårdsvistelsen ger inte utrymme för större grejer. Tack och lov för nån skall ju sticka och virka allting färdigt också. Vem anmäler sig frivilligt? :)

Lite stolt är jag allt över mig själv att jag orkat så här långt. Förutom de jag rapporterat som färdiga tidigare har ytterligare KYH nr 5, 17 och 25 alltså blivit färdiga.
Ett stort TACK till mamma, som trots att hon tyckte att jag var helt galen har stött och uppmuntrat. Ett om möjligt ännu större TACK till far i huset som har låtit mig hållas med mina projekt och inte knystat över en överfull stickkorg, som släpats med överallt. Han t o m oroade sig över hur det skulle gå för mina projekt under helgen.
Ett stort TACK också till alla bloggvänner som hejat och peppat.
Det bästa tipset jag snappade upp från någon finsk blogg var nog det att göra en planeringstabell. Det underlättade och hjälpte att starta nya projekt då när jag inte riktigt skulle ha orkat. Och det underlättar även nu så att jag har koll på vilka projekt som är färdiga redan.

KYH no 26, virkattu pannulappu, mitäs muuta? :) Ajatella, pärjäsin tähän saakka. Nyt vaan valmistelmaan kaikki projektit. Mutta ensin fufoilemaan.








Inga kommentarer: