fredag, juni 04, 2010

KYH nummer tre färdig - KYH no kolme on valmis

Gårdagens KYH-projekt fick jag färdigt idag. Det var så roligt att virka. Hade tänkt slänga skapelsen i tvättmaskin, men nu vet jag inte riktigt vad jag skall göra med den. Färgkombinationen blev riktigt lyckad tycker jag. Tur att jag inte hade grått Huopanen garn hemma.
Kan den användas som kuddöverdrag? Liten matta? Duk? Stor grytlapp? Filtas till liten grytlapp? Måtten är 46*56 cm (= det stället där den ljungfärgade kilen kommer).
Modell: Eget påhitt efter grundmodell i Grytlappshäftet, grytlapp nummer 2
Garn: Huopanen från Novita
Åtgång: 64 g mörkgrön och 62 g ljungfärgad = 126 g
Virknål: Nr 8
KYH numero kolme on valmis. Mutta mitä se on? Pitäisikö laittaa pesukoneeseen?
Malli: Idea tuli Pannulappuvihkosta, oma toteutus
Lanka: Huopanen, Novita
Menekki: 126 g
Vkoukku: No 8

2 kommentarer:

Soili sa...

Den där är jättesnygg.Jag har det där häftet någonstans i mina gömmor.Måste ta och leta....
Stressa inte upp dej....jag tänker som så att små projekt hinner man bli klar med till den sista juli,och om inte...nå ja....världen går inte under för det :)

Inge sa...

Tack Soili för uppmuntran. Du har helt rätt. Det finns ju tid. Jag är nog för absolut och målmedveten i min strävan. Det hela skall ju vara galet roligt och det får lov att räcka för tillfället.