fredag, februari 04, 2011

Den blå filten

I måndags blev jag klar med den blå filten. Det tog bara lite tid innan jag fick den fångad på minneskortet i kameran. Nu blev ju inte fotot riktigt det bästa, men får duga. Filten är stickad i moss-stickning och trots luftigheten är den riktigt varm och skön. Tio dagar tog det mig att få den färdig. Min ursprungliga tanke var att ge bort filten för den blå färgen är kanske inte riktigt min. Men, men, under arbetets gång har jag blivit mer och mer förtjust....
Bäst att filten får ligga till sig och mogna lite grann.
Modell: Hittade filten i Moda nr 1/2008 på sidan 77
Garn: Esito öglemohair från Kauhavan Kangas-Aitta
Åtgång: 248 g
Stickor: Rundstickor nr 15


De strategiska måtten ca 150 cm * 175 cm

9 kommentarer:

mary-ann sa...

vilken mysig filt :) kan va skön att ha utöver våren och svala sommarkvällar.

4U2 sa...

Himmelskt vacker! (i alla bemärkelser!)

Inge sa...

Tack. Jo, den kommer att passa perfekt under våren och sommaren. Och jag har faktiskt blivit så fäst vid färgen att jag tror att jag måste sticka en till om jag skall hålla mig till ursprungsplanen och ge bort den! :)

Unknown sa...

Helt fantastisk filt i MIN färg... tröttnar du på den så skicka den genast till mig ;-)
Kram
Susanne

Inge sa...

Ja, det var ju ingen dum idé. Tack för tipset! :)

Bestemor Drillo sa...

Hei! For en fin blogg du har, riktig etter mitt hjerte!
Har tittet en stund og kommer bestemt tilbake snart! Din filt hadde en herlig farge og kommer nok til å varme i kjølige sommerkvelder !

Inge sa...

Tack för de värmande orden. Filten behövs ju redan nu här i vinterstormarna och kylan, som nu återkommer efter dagar med takdropp.

tankar från mitt fönster sa...

Är tillbaka medbloggandet under nytt namn.
Får se hur det går att bygga upp en blogg på nytt.
Ha en bra helg!
kram

Inge sa...

Välkommen tillbaka. Skall lägga om länkarna. Nytt är alltid trevligt att skapa. Lite svårare att hålla igång det. Inspirationen går i vågor, liksom framförallt tiden. Ha det gott och ett riktigt skönt veckoslut till dig med. Själv skall jag jobba i morgon...
Kram