onsdag, februari 02, 2011

Snäll

För det mesta brukar jag inte skriva så mycket om mina anförvanter här, men nu måste ni alla få veta att far i huset är SNÄLL. I går fick jag 50 euro att handla för på marknaden. Visst är det snällt?
Hade massor av planer när jag susade hemåt från jobbet i grannstaden. Var på torget i stan klockan 15.20 och vad skådar mitt norra öga? Jo, försäljarna håller på att packa bort sina bord och stånd. Åh, kära nån. Hinner få de obligatoriska marknadskringlorna, men sedan var det liksom inget mera.

Nästan med gråten i rösten bad jag om att få se på gult i det intressanta ståndet där det mesta redan packats i den stora paketbilen. Nånting av min desperation nådde säkert torggummans öron för titta vad jag hade med mig hem igår:
Vet inte riktigt OM eller HUR färgerna går att kombinera. Vid behov får jag komplettera, förenkla eller tänka om. Det här är alltså poppana och tänkt att användas till en vävd löpare. Och det bästa av allt, det här ökar INTE på garnlagret! :)

Ja, SNYlleni: KIITOS ihanasta e-kortista. Nyt se alkaa...

Inga kommentarer: