måndag, februari 28, 2011

Vaaleanpunaninen paketti

Jippiiiii! Tänään saapui  kevään ensimmäinen SNY-paketti. Ja se on niin mahtava, että en oikein tieda mitä sanoa, paitsi ISOKOKOISET KIITOKSET SNY!
Katsokaa nyt:
Jo, paketti on kuin tehty minulle. Vaaleanpunainen ja kaunis.

Ja sisältö on lyhyesti sanottuna: TÄYDELLINEN!
2 kerää angora-lankaa, Novitan Euro Collection Angora, 50 g, uusi lankatuttavuus
2 kerää Play IT-mohairlankaa, 100 g, uusi lankatuttavuus, 
3 puss. Kool Aid, hiii, en ole koskaan käyttänyt ennen...
ihanat sakset,
Geisha, nam-nam
ja todella kaunis kissakortti.

Olen niiin iloinen tästä. Nyt haluan heti kokeilla... varsinkin tuo ihana mohair lanka hivelee mielikuvitustani...

Kiitos vielä kerran SNY:ni!

Åh, titta ett så underbart ljusrött paket jag fick idag av min hemliga stickvän. Så fantastiskt fina garner, Angora från Novita och Play IT-mohairgarn. Åh, nu vill jag börja på helt nya projekt och strunta i de gamla...
Saxen från Fiskars är så fin med snorkfröken på och Kool Aid-påsarna skall bli spännande att använda. Funderade just häromsistens vad jag skulle göra med de vita garnhärvorna jag fick i ett byte, eftersom jag aldrig hann iväg till växtfärgningskursen i höstas. Men nu vet jag, testa Kool Aid, som jag aldrig prövat på tidigare.
Och som pricken på i:et, Geisha choklad och ett vackert kattkort.

7 kommentarer:

tankar från mitt fönster sa...

"Hemlig stickvän" låter kul. Vilken trevlig överraskning i paketet. Jag kämpar fortf med en mössa i Alpacka, men har sänt efter garn till en sommarkofta, om jag klarar mönstet.
Ha det gott!
kram

Anneli sa...

Vackert! Trevligt paket av din hemliga vän. Väntar med spänning va du skall hitta på av garnen... verkar vara sköna nystan. Ha en bra kväll.

Inge sa...

Tack! Hemlig stickvän är trevligt att ha och spännande. Och vad skall jag hitta på med garnen? Åh, det kliar i fingrarna, men jag vill ha bort halvfärdiga stickningar först och så har jag ju den där svarta tröjan....
Kajsastina -> Lycka till med sommarkoftan. Om du kör fast kan du ju alltid fråga på bloggen din så får du svar av alla hjälpsamma stickare här.

sny sa...

kiva kun oli mieleinen paketti saksia meinasin että ovat sopivan kokoiset neuloessa uutta pakettia olen kehittämässä.

Inge sa...

Sakset ovat jo käytössä. Niin suloiset ja keväiset. Jooo, tykkäsin kovasti.

Ruiskaunokki sa...

Kaunis paketti ja niin runsas!

Inge sa...

Todella!