fredag, juli 06, 2012

Garn, garn, garn...

Förra veckoslutet var här i huset full rulle och det firades i dagarna tre. På fredagskvällen med middag, på lördagseftermiddagen var det dags för kaffe med dopp och på söndagen grillade nästyngsta sonen både gris, höna, korv, majs... och på söndagskvällen skålade vi i champagne.

Redan i god tid före den rätta dagen fick jag en helt underbar present av mamma:
900 g garn i de vackraste av färger. De här kommer jag att klappa och titta på lääänge, lääänge innan jag tar dem i användning. Mamma var nämligen fiffig nog att ge med en stor genomskinlig plastpåse som jag kan ha nystanen i. Hurra för en sådan mamma!
Alla garner är från Novita. Den där gröna liljekonvaljfärgen får man inte mera.

I bakgrunden kan ni se vad jag använder mattorna till. De som jag fyndade från återvinningscentralen tidigare i juni.

I lördags på eftermiddagen ringde näst äldsta sonen och skulle prompt ha tag på mig. När far i huset hörde vår diskussion ropade han:
- Nej, nej hon behöver inte.
Nej, självklart det. Hur skulle nu jag behöva mera garn? Men...
... hur det nu var så fick jag 200g av de här mininystanen och min svärdotter visste precis vilken färg det skulle vara. Sonen ifråga måste nog också få ett extra plus för han fattade direkt galoppen med att nystanen bör vara från samma färgbad.
Far i huset bara suckade och stönade. Stackarn, tror ni han är avundsjuk?

Lite väl mycket garn blev det ju nog nu i juni för innan de här gåvorna hann jag själv köpa 400 g:
Stackars, stackars mitt garnlager. :)

Och inte har jag precis stickat massor nu i sommarvärmen. Finns alldeles för mycket annat utomhus som pockar på uppmärksamhet. Har nog virkat och stickat färdigt några KYH-projekt och skall fota och rapportera så småningom.
Ha nu ett riktigt skönt veckoslut allihopa!

2 kommentarer:

Monica sa...

Jag förstod lite mellan raderna att man får gratulera i efetrskott...

Din familj vet iallafall vad du gillar och behöver ;)
Och nästa vinter när snön piskar husknuten, så har du tid att sticka och virka.

Ha det bra
Monica

Inge sa...

Tackar! Ja, helt fantastisk är min familj, som tänker på mig och vill mig väl. Av far i huset fick jag en parkeringsskiva till bilen ja och så redan tidigare hade han bytt ut bromsskivorna. Så kan man ha det bättre?
Ha det riktigt skönt och njut av sommaren!