tisdag, juli 31, 2012

KYH 11 valmis - färdig

I onsdags fick jag KYH nr 11 färdig. Två grytlappar av ullrestgarner. Baksidan har jag själv hittat på. Tyckte att ursprungsmodellen annars blev för tunn. Inte vill man ju bränna sig när man tar ut plåtar eller formar från ugnen. Tror att jag har restgarner kvar till en tredje lapp, så ska kanske virka en till för det var så roligt. Den där med mera rosa ränder blir jag nog själv med, för nyansen är så min färg att jag har svårt att avstå från den. :) Den andra hoppas jag att kommer till ett gott hem i sinom tid.

Modell: Virkad grytlapp av ullrestgarner, modell 67, Moda 4/2011 (framsidan, baksidan och uddkanten är eget påfund).
Garner: Ullrestgarener, 7 bröder (grått) och Nalle (grågrönt)
Åtgång: Ullrestgarner: 50 g, 7 bröder: 50 g och Nalle: 58 g = 158 g
Virknål: Nr 4 och 4½


Viime keskiviikkona KYH no 11 valmistui.
Malli: Virkattu patalappu villajäännöslangoista, malli 67, Moda 4/2011 (takakappale on ihan oma keksintö)
Lankoja: Villajäännöslankoja, 7 veljestä ja Nalle
Menekki: Villajäännöslankoja: 50 g, 7 veljestä: 50 g ja Nalle: 58 g
= 158 g
Vkoukku: No 4 ja 4½


Det absolut roligaste med virkandet är att man fritt kan experimentera för det är så enkelt att riva upp! :) Här har jag använt det grågröna Nallegarnet, som jag i juni köpte från Robin Hood och virkat enbart fasta maskor. Att virka runt, runt, runt är inte så lätt alla gånger.

Här har jag använt en rest av 7 bröder och virkat halvstolpar. Tycker det här var lättare att virka än fasta maskorna i Nallegarnet.






2 kommentarer:

Verro sa...

Grytlapparna är fina - jag gillar speciellt den randiga till höger (= din egen favorit). :>

Inge sa...

Tack! Mamma fick den andra idag och hon blev så rörd och glad.