fredag, augusti 24, 2012

Gårdagens saldo

En vecka har igen runnit iväg och det har inte blivit av att vare sig handarbeta eller blogga. Ändå har jag inte direkt legat på latsidan, men hur sjutton ska jag hinna med allt? Förra lördagen var jag minsann aktiv och besökte först Valkom byadag och på kvällen lät jag mig tjusas av bilar. Och det var rena rama folknöjet. I vimlet träffade jag också på två "rockbrudar" från stickcaféet. Jätteroligt!

Sedan har dagarna försvunnit med ljusets hastighet. I måndags och tisdags var nästyngsta sonen med sambo på besök. Så natten mellan måndag och tisdag bakade jag blåbärsbulle. Ja, alltså mitt i natten! Och jag skulle då minsann inte bli en sådan där mamma som gör vad som helst för gullisarna. Men ändå... Vad gör man inte för sina barn? Hann säga hej till västnylänningarna i tisdags innan de återvände hem till sitt och sen for jag iväg till stickcaféet.

Igår var jag till grannstaden på jakt efter ett databord åt lillasyster. Gissa var det hittades?
På hemvägen bunkrade vi upp kattmat och förstås måste jag ju gå förbi garnhyllan. Som den mycket karaktärsfasta person jag är, tog jag endast tre nystan, ja du läste rätt: tre! :) Trots det ringa antalet blev det ändå hela 350 gram.

Det fanns ännu kvar nystan för billig peng, men, men...

Från återvinningscentralen fyndade jag en tidning medan äldsta sonen hittade en splitterny bok av Staffan Bruun: Pizza-al-Qaida.

Det gör inget att tidningen är från år 1983. 
Här finns ändå mycket inspirerande, eller vad sägs om en virkad kjol?
Trots dagens solskensväder tror jag det är bäst att lämna den virkade bikinin till nästa sommar.

Sedan fanns det en hel drös med mönsterstickning, här bl a kejsarkronor.

Och här Maria Stuart solfjädrar.

Furstens lampa verkar också vara ett spännande mönster.

Men det kanske ändå är dags att lära sig frivolitet? Men var det inte så att det skall räknas massor i den här tekniken? Eller blandar jag med knypplingen nu?

I morgon ska jag förstås vara i stan/Lovisa och dit tycker jag ju att ni också ska ta er. Vill ni träffa mig så hittar ni mig i Mi-huset mellan kl 10 -12, sedan på torget på konsert, därefter på producenttorget ITU och vete sjutton om jag alls orkar eller hinner med nånting mera efter det. Borde förstås hinna med samlarmässa, vintage, loppisar och...
Det ryktas att på söndagen kan man få syn på Tant vit och beige.

Hoppas vi ses!







Inga kommentarer: