tisdag, december 22, 2015

Vinst igen

Nyss hemkommen från en underbar konsert med julmusik i Lovisa kyrka fann jag att far i huset har lagt beslag på mitt bord. Ja, alltså bordet är ju nog vårt gemensamma, men jag ska ju slå in julklappar där och sitta och rimma. Men det kan jag alltså inte nu just. Han håller på och fixar och donar. Det är lite hysch hysch för det ska ner i julklappskorgen. Spännande...

Jag borde göra sjuttioelva andra saker, men här sitter jag framför datorn och låter fingrarna valsa på tangentbordet. Lite avkoppling måste man väl få unna sig? Hur ska det annars kunna bli stress och panik imorgon? Dan före dan...

Alltsedan min svärdotter vann en stor hög med Fazers godis i en tävling i Facebook fick jag blodad tand. Och så tog jag mej för att delta lite jag med. Och se på sjutton, så gick jag och vann i Fröken Rosengrens tävling på Facebook. Vem skulle ha trott det? Så i tisdags för två veckor sedan fick jag hem vinsten.
KnitPros Karbonz strumpstickor, som jag hade valt i storlek nummer 3. Med i brevet följde också en Fazer chokladkaramell, men den försvann genast, konstigt nog. Tack för trevlig tävling och vinst. 
Få se vad första alstret med de här nya stickorna ska bli. Hmm...

I min e-postlåda har jag då och då fått brev från tidningsförläggaren. Som trogen prenumerant skulle jag få välja en gåvobok åt mej. Den skulle skickas hem gratis. Jag var måttligt intresserad av utbudet. För två veckor sedan började tonen i e-postbrevet bli något desperat. Nu var det min absolut sista chans. Nåja då, tänkte jag och tog en titt på utbudet än en gång. Den här gången fanns det faktiskt en bok, som jag kan ha nytta av. I fredags anlände den med posten.
En underbar bakbok på finska med både söta och salta recept. Oj, så jag har bläddrat och vad bra att jag tog mej tid att välja gåva. Tänka nu, alldeles gratis! Eller nåja, jag betalar ju nog för tidningsprenumerationen. :)

Snålvattnet bara rinner då jag bläddrar bland alla läckra recept. Den här tranbärskakan skulle väl vara perfekt på julbordet?

Men jag tror nog att jag bakar den här whiskyrulltårtan istället. Det skulle väl vara något, inte sant?
Nu ska jag gå och kolla om det alls finns whisky i barskåpet. Tjingeling.




Inga kommentarer: