fredag, juli 21, 2017

Fynd mellan tidningarna

Dagens program var helt solklart för mej i morse: Balkonghäng och sticka, sticka, sticka. Dessvärre är jag ju inte ensam här och plötsligt hittade morfar i huset på att vi ska iväg och hälsa på min hulda moder. Och så fick det bli. Nu skockar sig molnen på himlen, så jag sitter här framför datorn en stund. Måste betala fakturor, blääää!

Redan för flera dagar sedan lyckades jag få bort tidningshögarna från matbordet, tack och lov. Och vet ni vad? Jo, det är inte enbart i vår källare man gör fynd. Jag fyndade också mellan tidningarna!

Så glad att jag hittade min virkade blomma och förpackningen med kuvert.

Och så skönt att jag hittade mitt viktiga häfte där en stor del av mina eventuella kommande projekt finns noterade. Jag hittade också de två yngstas strövardiplom. Tror ni att de behövs i deras cv?

Så här mycket fanns det igår kvar av tidningshögen. Igår försvann de här tidningarna till ett bättre hem, förutom ett nummer av Året Runt, som jag inte var färdig att avstå från ännu. Så skönt att bli av med tidningar och veta att de ännu glädjer någon annan. Då och då funderar vi med morfar i huset att det skulle vara trevligt att ha en prenumeration på en veckotidning, men... ja vad gör man sedan med alla 52 tidningar? Slänger dem rakt av i pappersinsamlingen? För dem till dagis, skola eller äldreboende?

Ha nu en riktigt skön fredagskväll. Njuuut och mys!

Inga kommentarer: