fredag, januari 19, 2018

Så var det fredag igen

Vet ni vad jag har gjort idag?
Nå, jo förstås undervisat, men sedan, sedan begav jag mej till stora mataffären i grannstaden och förhandsröstade i presidentvalet. Det ni! Smidigt och behändigt när jag nu ändå skulle ha jäst och bara skulle in och ut i affären.
Jag plockade morötter, frukt, bröd, yoghurt, mjölk osv. i kundkärran.

Och när jag äntligen kom hem och började packa upp. ARGH! Ingen jäst! Nu kan jag jag ju inte baka. Tur att jag köpte bröd i alla fall. Måste väl ta mej till en mataffär imorgon igen. Suck!

Kolla vad jag hade med mej för mellanmål till jobbet i måndags! Nöden har ingen lag, vet ni. Det var tomt i skafferiet och ingen ätbar frukt fanns, så då lånade jag lite från lilla M:s förråd. Ingen fara hennes mamma gav lov och dessutom har jag ju inhandlat dem riktigt själv så...
Ikväll kan jag fortsätta på samma linje, för lilla M lämnade kvar sin halvfulla burk i vårt kylskåp igår.

Och nej, jag åt inte vid datorn om ni nu tror det.

För övrigt är kvällens plan solklar: Sticka och lägga mej tidigt. Det låter väl bra?

Inga kommentarer: