onsdag, februari 28, 2018

En solig trevlig dag

Varje kväll försöker jag tala mej själv till rätta:
- Ikväll ska du sen lägga dej i tid, manar jag på.
Men, här sitter jag nu igen sent, snart är det midnatt igen och ännu är jag uppe. Gäsp!

Idag har det varit en solig, men fortfarande kylig dag. Och jag har som vanligt gjort trevliga saker. Började med att bjuda kollegerna på både frukostfralla med tomat, mozzarella och rostad lök, croissanter, morotstårta och nektariner. Det var nämligen min tur att vara ordis på personalmötet och då hör liksom kaffeturen till.

Kalevaladagen till ära hade jag tagit på mej mina Vanamo örhängen. Det uppmärksammade den ena kollegan.

Mitt på dagen var jag iväg till en kaffetillställning på rådhuset. Och där var det fint ska jag säga. Det började bra för jag fick krama om en av mina fd chefer från mitt forna yrkesliv. Jag träffade också på vår pensionerade rektor samt en massa andra trevliga människor. När jag skulle gå, tackade jag för trevligt sällskap och då sade en man vid bordet:
- Du har vackra örhängen. Det är ett fint sätt att hedra Kalevala.
Jag blev ju glad för han var finsk och idag är det ju alltså den finska kulturens dag.

Ikväll har jag haft undervisning i Hindersby. Och vi hade riktigt roligt. Om någon hade stått utanför i kylan och lyssnat på våra glada skratt, så hade dom aldrig kunnat tro att vi höll på med filhantering. Men när en av kursdeltagarna plötsligt ropade:
- Jag fick sex!
Då var det svårt att hålla sig för skratt! Så dataundervisningen är inte alls svår eller tråkig.

Och nu kära vänner, vad ni än gör, glöm inte att mata småfåglarna!
 

Inga kommentarer: